Friday, June 17, 2016

Turkey: Istanbul

yeyyy dah sampai istanbul. byk jugak dia berhenti. nasib ada wifi dlm bas. search tgok tgok tak smpai g otogar. ada sekali tu bas dah nak tinggal dah the boys sbb diorg lama sangat dekat toilet. haih dah la aku sorg girls. sampai otogar kitaorg jalan skit cari metro(tram) kitaorg topapkan dua kad dgn 20TL setiap kad. setiap perjalanan tu 2.50TL. naik la daripada otogar ke aksaray. then naik dari aksaray ke beyazit-kapalicarsi (grand bazaar) masa untuk shopping gaisss.


jumpa basel kat sini. dia la yg bawa kitaorg g tempat yg murah nak shopping. aku beli 4 fridge magnet for 10TL, 5 keychain for 5TL, 2 beg istanbul for 40TL. wktu kitaorg tgh tangkap gmbar dalm grand bazaar ni tetiba pulak burung berak atas aku. haih sakit jiwa aku. kat mesir pun kena dekat turki pun kena. dah berair dah mata aku nak nangis. sumpah busuk nak mati. dah basuh pun still busuk. thanks boys. the boys tlg bersihkan aku. sumpah lepastu terus takda mood weh. then basel bawa kami g satu tempat ni jual turkish delight murah murah lepastu dia kena blah settlekan kerja. turkish delight ni aku rasa semua sedap so aku amik semua hahaha 1kg = 120TL im kinda regret it for a while sbb dekat rumah smua org tak mkn manisan uwaaa abis duit je. dengan teh epal 200g dgn teh epal plus bunga apa ntah 200g. dua dua ni 48TL. 100g sama dgn 12TL.

aku beli tudung baru pastu tukar tudung dekat kedai ni. busuk weh still busuk. mood hilang terus. beli turkish delight ni kat spice bazaar murah kit. yg lain kat grand bazaar tp g la kedai yg kitaorg g tu lg murah. dah shopping semua jalan kaki g eminonu square. kat sini yg kitaorg amik gmbar dgn burung merpati tu if u see my post in fb. banyak gila burung weh. lpastu kitaorg g gulhane park. haha bad decision if u go wktu puasa. sini tempat org dating. tapi bunga dia lelawa. aku dah tadak mood mmg takla nk enjoy semua tu. then naik tram g dolmabache. drpd gulhane ke kabatas. dolmabache ni tempat puteri punya bilik. bilik saja dah besaq nak mati. dekat situ ada la dolmabache mosque dgn besiktas. turkish soccer team.






No comments:

Post a Comment