Tuesday, February 2, 2016

Reborn

If you ever get a chance reborn again, what would you do? 
23/1 haritu, tunggu akak housemate habis exam pastu terus g check mata. Ketaq semua adala. Taktau tempat tu, kalau tau dah lama g sendiri. Malas nk kacau senior. As aku hbis exam awal dr diorang. Dia mnta 200le untuk check mata. Ramai gila arab waktu tu. Rupanya diorang nk buat spec mata kena check dkat klinik private. Macam msia check kat kedai spec ja.  Dh bncang bncang hrga semua.

24/1 try nk keluarkan duit alihalih limit rm500 ja mmg ah haritu buat yg kekanak punya maybank haha limit skit ja. Mati kutu dah nk tukar limit cena. Last last guna maybank2u. Umi tetiba hnta mesej cakap rindu. Umi mimpi aku balik tidur tengah tengah antara umi dengan bapa. Hahaha well mom always hve sixth sense though. Pulun tak bgtau parents tp alih alih parents tau. Betoi la macam mana kita tipu pun mak bapak akan tau jugak

25/1 ni tak boleh kluarkan duit jugak haih so terpaksa la dtang tiap tiap hari ambil duit lol. 26/1 ni ada riot so tak kluar rumah. Takut aku kang kena bom tak pepasal.

28/1 ni buat femto lasik hikhik best gilaaa dah takpayah pakai spec. Ingat klinik tu bg ubat alih alih kena keluarkan duit lg untuk ubat nasib ada kawan teman. Masuk untuk surgery tu arab tu suka betoi dgn melayu. Mcm mcm tanya. Dah pakai baju bedah tu apa bagai last last dia bgtau la cara nk pakai ubat. Wktu tu ubat tgh beli kelam kabut ha dgn aku ketaq takut nk masuk bilik surgery tu. Dgn winternya boleh bayang tak aku shaking mcm mana. Haha
Pastu pnggil la nama, dr amirah izzati. Dia sruh buka spec pastu baring. Dia letaknya ubat kebas punya banyak smpai bertakung mata. Wktu tu dia sruh tgu 2minit. Mata takleh function kot. Terbuka ja. Relax ja. Pastu Sapu mata dengan ubat kaler kning pastu tambah lg byk ubat kebas, terus g kat tempat nak laser tu. Aku mmg takut gilaaa. Nasib la ada nurse tu, aku mnta dia pggkan tangan. Sumpah wktu tu sedih sbb takda parents kat sebelah. Cma ada nurse ja yg boleh pgg aku. Doc tekapkan retracter kat mata supaya mata terbuka ja. Kat sini sakit sikit. Then dia bawa mata dekat dengan laser, pandang cahaya hijau smpai tak nmpak apa. Pastu turunkan aku ambil mcm pisau kecik kot ntahlah tak perasan tp dia pusing pusingkan cornea mata ni pergh. Mata belah kiri la rasa sikit dia mcm tonyoh bg kurang layer mata. Yg ni mmg tak boleh nk kenyit mata so aku hnya grrrr ja hahaha tak skit tp rasa mcm ada benda dlm mata. Dah hbis dua dua mata terus nurse bawa aku kluar duduk mnum air bg pakai ubat titis. Masa surgery tu aku salute la doc tu, skit pun dia tak rush. Dia bg kita calm lg ada. Dia kata just 1 sec just 2 sec, dia bgtau ja apa apa. Dia tya nama, dia tya aku okay tak. Aku tergagap jawab sbb 'hang'. Otak takleh nk pikiq. Nsib la masalah ketaq tu dah settle dgn pgg tgn nurse haha masalah hang ja nak kena cover. Okay tu ja hahaha nak habaq kalau nk buat lasik jgn tgok final destination ka, apa apa ka, side effect ka. Jgn tkut stg tak kuat smangat. Nk buat p jaa, have trust in Allah insyaAllah.

Nsib la cek dah bgtau kat parents cek hehe awai parents tak bg sbb tu tkut nk hbaq. Pastu dah hbaq kata esoknya nk surgery mmg parents approve ja la haha

Alhamdulillah haritu lpas surgery nk nangis sbb boleh nmpak dengan sempurna weiii sapa tak mau nangis. Wktu tu mmg bersyukur gila. Bru nk berdrama tetiba nurse ckp 'no you cannot cry. Use your medicine now' potong stim betoi -.-
Wktu ni sis tak pakai tudung so terpaksa crop haha kalau tak boleh bandingkan pakai spec dgn tak


No comments:

Post a Comment