Wednesday, September 16, 2015

Setahun dah

Haiiii, so today sebenarnya esok okay haha dah cukup setahun stay Mesir yeyyy clap your hand. Sepanjang setahun ni macam macam jadi. Biasala. Min sod ra. Musibah sabar redha. First year ni acah gentle ah bleh survive tanpa family haha ni bila balik rumah 3 bulan rasa mcm tanak balik sana balik. It's too hard you know *brb crying
Sbb kat rumah ada org masak, ada org nk pikirkan bil, ada org nak settlekan semua bnda harian. Bila sendiri, serabut doh dgn bil dgn housemates dgn kawan dgn arab dgn ejen dgn nak makan apa. Macam macam la. Dgn nak study lgi. Pheww. Dulu sampai je mesir macam wah amaze hbis ah, org tak pernah obersea mcm ni la. Bila dah duduk mcm, apa istimewanya. I choose to be with my family rather than oversea. Nk mnunjuk ke ha tula niat pun dah tak betoi hahaha dulu rumah ejen kasi tu mcm mcm jd sheram shial dengar ada org angkat perabot pagi pagi buta tiap kali pulak tu. Tp aku ni naif taktau padia haha. So haritu dh tinggai bdua ja, pindah ah duduk ngn senior. Okay bleh la tahan. The fact is balik sini mkan daging ja balim sana makan ayam ja mmg fate aku mcm ni lah kan haha
Tahun lpas takdan smbut birthday ummi. Tahun ni nsib kelas start lewat. Tp kalau start awai pun ada aku kesah? Haha tadi tgh basuh pinggan tiba tiba teringat. Arab dgn melayu ni jauh beza sangat. Ada stu hari ni dah lwat nk g kelas pastu hujan pulak. Hujan sbb nk masuk winter. Ketuk pintu arab ni nak pinjam payung tp tak buka pun pintu. Nsib doh aku niat dtg sana nk study. Mmg aku tak tnggal kelas. Kalau iman tak kuat rasa dah terbabas kelas aku tu. Arab tu beberapa minit pastu kluar rumah dia nk g mana ntah. Aku terserempak la dgn dia kat lobi tu smbil aku dok tunggu hujan rintik tp mkin lebat pulak. Nmpak arab tu pgg pyung aku ckp nk pnjm nt aku bg balik. Tp dia halau aku in appropriate way la. Dia kata p ja kelas dlm hujan. And i was like seriously. Lambat sngt tunggu hujan berhenti start la jalan skit skit tapi bangunan. Nmpak arab yg td tu naik keta dia senyum tgok kami basah kot nak tumpangkan. Masa tu baru tau depa ni mmg hati kering hareyy. Dah la bina bangunan pun tak pakai safety pergh mentang badan tak lut la kan. Okay dah nk p nangis sbb lg 14 hari nak balik sana waaaaaaaa kalau perasan gua byak typo tu paham paham la gua keyboard warrior huhu

No comments:

Post a Comment